Escrito por : Anònim dimarts, 27 de maig del 2014

Res no ens pot apartar d’assolir els nostres somnis. O no hauria. L’any passat una averia mecànica va estroncar el somni que havia perseguit durant set mesos: penjar-me la medalla de finisher de la Half Challange de Calella. La mala sort em va deixar plantat a mig camí, perdut pels paratges del Montseny que de cop es van enfosquir, perdent en els meus ulls la seva habitual bellesa. Un any després em tornava a plantar de nou davant un somni. Canviava de població costanera, Callella per Salou, però no pas de distància. Els 1.900 m de natació, els 90 km de bici i els 21 km de córrer feia 8 mesos que ornaven a estar gravats dins el meu cap.

Arribava a la proba després de 8 mesos inactiu pel que fa a la triatló. D’entrenaments no me’n van faltar, de lesions tampoc. Un canvi d’actitud positiva i de prendre’m les coses més amb calma, però sense oblidar l’esforç i la lluita van ajudar a construir un nou MarTRI. Aquest nou triatleta havia entrenat menys però amb més energia que anteriorment. No sóc debutant en la distància, ja he acabat dues halfs i això m’hauria de servir d’experiència.

La de Salou és de les probes que em fan il·lusió. La factoria Extereme Man acostumen a fer un dorsal amb calcomania al braç. M’encanta tatuar-me al dorsal! Sóc una mica freak però m’agrada molt. Em fa sentir professional!

El dia D s’acosta perillosament. Nits de suor freda. Una mescla de nervis i il·lusió per lluitar per el meu somni. El camí cap als objectius és el que ens fa forts i ara és l’hora de demostrar la meva fortalesa física i mental.

La prèvia

Dos mesos abans de la cursa els organitzadors es veuen obligats a canviar el recorregut de la proba i la bici deixa un perfil muntanyós per convertir-se en un recorregut totalment pla, ideal per cabres (o bicis aerodinàmiques). Jo tinc una pobreta Cannondale Caad 8 i amb pla no tiro gaire precisament. Demano a en Javi Díez si em deixa la seva cabra (batejada com a Trini) i la Mayalen Noriega em deixa unes senyores rodes. En Pedro de SBR m’ho condiciona tot per poder volar. Tot plegat porto entre 4.000 i 5.000 € sota les cames. I això s’ha d’aprofitar no? Tinc poc temps però per acostumar-me a la nova bici i a la postura. Dues setmanes abans em quedo clavat d’esquena. Frena, nano, em dic. La setmana abans faig un bon entrenament de bici que em donen confiança.

La setmana prèvia, és suau, de descans actiu per arribar amb forces a la proba. El dia abans a l’entrenament faig un speach amb tots els de l’equip, animant a tots els que competim en les dues properes setmanes a Salou, a l’IM de Lanzarote i al IM 70.3 de Calella. En Miquel, el meu entrenador, em diu abans de marxar: “Martí a la proba sigues feliç, apreta i si et passa gent no facis cas, davant els problemes tu mira endavant, sempre endavant, jo seré amb tu”. Que un campió d’Europa de mitja distància et digui això val molt.

Dissabte al matí anem cap a Salou amb els 5 que competirem. Poc després s’afegeix la meva estimada Anna. Anem cap a boxes a recollir dorsals i deixar la bici. Es respira ambient de triatló en estat pur, també de nervis i de ganes que arribi ja el moment de tirar-se a l’aigua. Ens fem fotos i riem amb els companys d’equip.

Anem a prendre alguna cosa i a les 20 h ja estem sopant. Començo a endrapar com un boig pasta, arròs, pollastre, ou remenat i arròs amb llet. Ai que no dormiré amb tant de menjar a la panxa.

La nit es fa dura. Una suor m’envaeix el cos. El meu cap comença a repassar tot el que he de preparar i no deixar-me: bidons d’aigua, isotònic, gels, gomes per les sabates de bici, bambes de córrer, ulleres se sol, barretes energètiques...El despertador em sona a les 4.40 i em fa una mandra de nassos aixecar-me.

A les 5 el menjador de l’hotel està en ple rendiment. Coincidim esmorzant amb el màxim favorit i guanyador posterior de la proba, en Marcel Zamora. A mi que m’agrada saludar als cracks, li dic bon dia i li pregunto que em recomana per esmorzar. M’assenyala els frankfurts i riu.

Tornem a omplir el dipòsit d’energia i anem amb la Clara, La Maria, la Vicky i en Miquel cap a boxes. Tot és fosc i el terra està moll de la pluja de la nit. Allà a boxes anem a preparar les bicis i deixar tot el material a punt i em trobo la primera sorpresa agradable del dia: em ve un home i em diu “Tu ets en Martí López? Et segueixo per twitter”. Que bona! Quina ilu. Saludo al gran Àngel Valera que debuta amb distància half. Quin crack.

Els que em coneixeu sabeu que això m’anima i em motiva. Vaig cap al punt de sortida amb un somriure als llavis. Almenys serveix per dissimular els nervis. Però tinc un problema: avui no tindré fotògraf de l’equip i jo faig triatló perquè em facin fotos i després poder-me mirar...què hi farem.

Arriba l’hora. 6.49. Una hora no gaire normal de tirar-se al mar encara fred de l’hivern. I menys normal ho és amb 200 paios sonats alhora amb ganes de fotre’s de pals per arribar primer. Per sort la natació és neta i no rebo cap cop. Impressionat.

Potser hauré après a llegir les probes o vaig massa lent. Però no, vaig a prou bon ritme. Sense anar a tope surto de l’aigua amb 34’ o sigui la posició 161 de 950 que van acabar. Carai. I això que jo nedant amb neoprè sóc molt més lent que sense...

La transició de bici la faig un pèl lent però no em vull deixar res. La cursa és llarga i no cal badar. Durant tota l’estona tinc l’ai al cor de no punxar com el que em va passar a Calella. A més les rodes que m’han deixat són tubular i només tinc un pot d’espuma per reparar-ho i no sé com va. És millor no pensar-hi. Em concentro a anar el més ràpid possible. He d’aprofitar la super bici que m’han deixat. Durant la primera hora faig 35 km tot i que durant els primers 20 costava agafar ritme amb molts girs i rotondes. Anem per una autovia. El paisatge és lleig i se’m fa avorrit.

Vaig ràpid i gaudeixi amb la Trini però només em distrec quan m’avancen algun grupet i quan jo puc avançar algú (una cosa no gaire normal amb la bici). Quan arribem cap a Salou m’aixeco de la bici i noto una lleugera rampa als quàdriceps esquerra...ai, ai ai...

Quan entro dins la població de Salou ja hi ha públic i jo els foto un crit demanant que animin una mica. Això m’encanta i em dóna energies extres. M’he marcat un temps de bici impressionant per el meu nivell: a 36km/h per hora de mitjana. Arribo com una moto a boxes. Deixo la bici esperitat i em poso a córrer. Em trobo a l’Anna i paro a fer-li un petó. M’anima encara més i començo a apretar. Carai quin ritme.

Dura però mig km. De sobte em noto unes punxades als quàdriceps i decideixo parar. Merda. M’agafen unes rampes a les cames que em fan veure les estrelles.

Demano ajuda als espectadors. Em donen aigua i un home em tranquil·litza i em fa respirar tranquil·lament. Gent que passa per allà sento que diuen “mira como
tiene las piernas”. Realment fa angúnia, tinc els quàdriceps inflats. I això acaba de començar! Però ara no, ara no puc abandonar! Tres o quatre minuts després decideixo continuar. Començo caminant i quan pugui córrer ja ho faré. Al km 2o 3 em poso a trotar. Em fa un mal terrible però penso en l’Anna que m’ha vingut a animar i a patir un cap de setmana avorrit d’allò més per ella i en Miquel que em deia que no pari mai. Doncs no pararé. Intento ser feliç i gaudir de la carrera.

Vaig sumant km amb punxades terribles a les cames que cada vegada van a més. És una odissea. El recorregut és un autèntic tobogan, amb unes pujades considerables que fan emprenyar a molts dels competidors. A mi però avui les pujades em van millor, és quan em fan menys mal les cames. A les baixades veig les estrelles. Però jo intento ser feliç, oblidar-me del patiment i aprendre a conviure amb el dolor, com fan els pros, penso. Quan passo per un punt de música sento el gang style i em poso a ballar el pas típic mentre corro. L’Anna em veu i flipa i la gent del públic es parteix de riure. #marTRIstyle!

Cada km que passa el mal va en augment i el dolor s’escampa per més punts. Mai havia patit tant però jo intento continuar, el meu objectiu és a tocar i jo no ho deixo tant fàcilment. Jo sóc un paio curiós i tot i estar perjudicat vaig animant als competidors que paren per rampes o per defalliment varis. I jo vaig fent, poc a poc, serrant els llavis amb les dents i seguint el meu camí d’espines cap a la meta.

De cop i volta em trobo l’home que m’havia ajudat al començament de córrer. Li dono les gràcies per abans. Ell al·lucina que estigui corrent i jo li dic, “jo l’acabo”!

Motivació extra. Continuo fent, no sé si dir corrent, perquè això que faig no és córrer precisament. Cada vegada les mostres de dolor són més patents i la gent amb veu bufar i fer cares de dolor. Un home m’anima i jo li dic “el patiment ens fa forts. Som-hi”. El tio flipa. #marTRIstyle! En els moments durs em vaig fent petons al dorsal tatuat.

M’animo jo sol. De tant en tant vaig saludant als fotògrafs que hi ha el circuit. No faig bona pinta però vull que em facin fotos!

A la darrera volta em poso a córrer al mateix ritme que un triatleta basc, en Patxi Fresnillo. Aquest és un esport bonic, competitiu i salvatge a la part de natació però que a mesura que el patiment i l’esforç va augmentant la solidaritat sorgeix del nostre interior. En Patxi em veu fotut i m’anima. Em diu “va nanu que ja ho tenim”.

Anem xerrant, ens presentem, ens posem al dia de què fa cadascú, d’on som, de si és dur això, m’explica que ell ha fet alguna IM sencera i jo li dic que en vull fer una però que no ho tinc clar amb el que estic patint ara. És fort parlar tant quan portes més de quatre hores de ple esforç, però els km així passen més ràpid. De com comencem a agafar un bon ritme dins les limitacions físiques. Em diu que si seguim així baixem de les 5 h, la barrera psicològica a superar. Seria un bon objectiu.

M’agradaria entrar a meta amb aquest gran amic que acabo de fer, però no li puc seguir el ritme i li dic que tiri. Perdo en Patxi i la motivació. Les cames ja no saben com dir-me que pari, però jo no els hi faig cas. Avui venceré jo, els hi dic. Enfilo el tram final. 1’5 km. Em trobo en Quim que córrer amb mi i m’anima però els dits del peu se m’estan tensant i estic a punt de perdre l’equilibri. Però jo continuo endavant, cap a meta. Els metros se’m fan eterns, pregunto als organitzadors com queden. Arribo a l’arc de meta, veig l’Anna i que ja arribo. Apreto el puny, aquesta és la meva, ja ho tinc. 5h 5’, posició final 456. He tornat a patir el que no està escrit (i mira que porto un bon rotllo, ja) però he acabat. Encara tinc forces per agafar el micro:

-Dedico aquesta victòria (dic, quan en Marcel Zamora fa 1h 15’ que ja ha arribat) perquè per mi és una victòria haver acabat a la meva estimada Anna, al meu entrenador i a en Gonzalo de Triatletas en Red.

I em prenen el micro, que sinó continuo!

És moment de recuperar, de xerrar amb la Clara que s’ha marcat una gran cursa i li han donat un premi i tot. No puc ni caminar però ens posem a ballar davant tota la plaça que al·lucinen amb aquests finishers trastocats. #marTRIstyle!

Xerrem i comentem la jugada, ens recuperem i anem a dinar. Allà ens trobem al gran Marcel Zamora i em poso a xerrar amb ell. En MarTRI es fa amic dels pros. #marTRIstyle!

Ens fem una foto amb el vencedor de l’Exterme Man de Salou.


Ha estat una proba dura, però que recordarem força temps...de moment encara camino com un avi!

Deja un comentario

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Duatló Muntanya SBR 2015

Duatló Muntanya SBR 2015
Mataró

Duatló Muntanya SBR 2014

Duatló Muntanya SBR 2014
Reportaje m1tv

Sol•licita la teva targeta

Twitter

sbropenteam.com

Copyright © SBR Open Team | www.sbropenteam.com | Powered by Blogger