Escrito por : Unknown dijous, 27 de setembre del 2012


Menorca és terra de menjar, veure i gaudir però no és gens pla.

Arribo a la cita amb nervis. No les tinc totes. Puc fer una half ? Arrossego una sinovitis al metatarsi (el traumatòleg em diu 3 mesos) i ho tinc des de mitjans de juny. No he corregut ni juliol ni agost.  En Miquel m'ha fet un entrenament especial i creu que ho puc fer. Doncs jo de mica en mica m' ho vaig creient. Si baixo de les 6 h estaré content.

 Dia 1: ens trobem 4 membres SBR +3 acompanyants. Semblen unes colònies però estem concentrats amb el que anem a fer. A l'avió trobem forces triatletes i al gran Marcel Zamora. La Clara li vol tirar la canya però està massa lluny. L'avió de Rayanair no s'equivoca i aterra a Menorca. Els tris es van repartint per l'illa.
Dia 2: Dia d'arribada de tres SBR's més. Trote matinal d'amagat. En Coro però ja ha fet una volta al circuit i ha pujat a la torre. Té ganes de guanyar-me.  Com que toca descansar i desconectar anem a la platja. El paradís és cala Tortuga. Ens enduem fruita per dinar (1r error, que en Miquel no aprovaria). Però ens comencen a venir un tropa d'abelles que ens provoquen la desvendada sense obrir el meló. Tenim gana i anem a berenar a Es Mercadal 2 senyores ensaimades (2n error). Amb la cara plena de sucre veiem passar en Marcel Zamora i un grup de tris corrent. Ens sentim malament però ens passa ràpid: hem gaudit de nassos!
Dia 3: dia previ a la cursa. Gran ambient a Fornells però ens fan anar amunt i avall recollint dorsals. Ja venim cansats de fer 7km amb en Xavi Llovet pujant a la torre, tastant l'infern que podrem conèixer l'endemà. Potser va ser un mig error però tot un plaer. Després de molt anar amunt i avall vaig a dormir d'hora. 
Dia de la cursa: sona el despertador a les 4:55. He dormit tranquil i emocionat ja que compliré un dels meus somnis: competir amb un dorsal tatuat al braç. Oé. Nervis entre els 650 participants.  Preparatius, pixeres de rigor i cap a l'aigua. El nedar és el que porto millor i ho he d'aprofitar. Miro el temps que el gran David Cañada va fer l'any passat: 37'. Si faig una mica menys anem bé. Comencem a nedar un pèl retrassats sense veure on hem d'anar però vaig fent al meu ritme. Rebo cops. Hi ha un parell que van torts i m'estan fent la guitza. Freno i canvio de cantó però ells també. Collons. M'emprenyo, a un i li dic tio que vas tort. A la recta final li començo a fotre canya. L'arribada de l'aigua és espectacular: ple de gent esperant. Sento els crits de l'Anna (la meva dona) i la Núria d'en Coro que em donen forces.  32'57" uauhh. No m'ho esperava. Posició 69! Carai. Anem molt bé. A boxes, poca gent però tinc un petit problema: havia nedat sense el mallot i al posarme'l se m'enganxa. Merda. Perdo 2' almenys. Agafo bici i a gaudir d'un gran recorregut. Però no em paren de passar bicis! I quines bicis: cabretes guapes, rodes de perfils, lenticulars...així qualsevol. El circuit és xulo i amb moltes càmeres i clar jo m'hi poso bé. Hi ha un fotògraf que segueix en Santi Millàn i jo el crido: fes-me foto! Vull tenir foto acoplat i amb tatoo! El meu somni. Total que el gracietes m'ha passat a l'última volta però penso: corrent el passo. 
Arribo a boxes sense saludar família i faig una bona transició. 2h 38' de bici però noto que he fet curt d'entreno. Començo a córrer a bon ritme. 4'30" els 2 primers. Freno una mica, nanu que són 21km. Tinc en Santi a tocar. La massa de gent de Fornells l'aplaudeix i jo a darrera dient: "gràcies, gràcies". La gent riu. Passo en Millàn i li dic: "m'estaven aplaudint a mi". Riu. Arriba la temible pujada a la torre. La faig corrent i prou bé, però costa. Continuo bé fins el km 13-14 i de cop em fonc. Plas, les forces se'n van. Estic marejat, dèbil, tinc molta calor. Començo a combinar correr amb caminades. Els altres triatletes m'animen a no parar però el coco no em deixa. Se'm fa etern arribar al següent havituallament. M'és igual que em passi tothom, estic creuat. En Jose de la Maite em diu que tinc en Coro a poc però no tinc ganes de córrer per atrapar-lo. Que dur psicològicament! Van passant els km i cada cop és més dur. Km a 7' i 8', però què fas? He de treballar la part de coco. Al final arribo però amb un registre lamentable: 2h 3'...S'acosta la meta i a l'arribar a la pujadeta m'agafa una rampa. Però això no m'atura de fer un mig streaptease mentre celebro que he arribat! Veig en Millàn amb 6 o 7 càmeres davant. M'acosto i l'abraço per xupar càmera...estic feliç: he acabat un repte difícil per com el portava preparat en 5h 20' i posició 235. 
La festa de la tarda va ser molt divertida amb la Maria i altres guanyadors al podi. Mentre criden els guanyadors anaven passant selecció de fotos i jo surto en 4 de seguides!!! Olé. M'aixeco com si jo fos el prota de la festa dient sóc jo! L'espeaker que va cridant als guanyadors flipa i no sap què passa! La gent riu i jo encara més feliç. 
Conclusió de tot plegat: En Kilian Jornet diu que el múscul més important del cos és el cervell. Ho he de treballar.
Moltes gràcies Miquel per preparar-me per aquest repte, més gran que el de Berga per la situació amb què arribava. 
I gràcies als companys per aquests dies plens de llum, alegria i esforços.

Deja un comentario

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Duatló Muntanya SBR 2015

Duatló Muntanya SBR 2015
Mataró

Duatló Muntanya SBR 2014

Duatló Muntanya SBR 2014
Reportaje m1tv

Sol•licita la teva targeta

Twitter

sbropenteam.com

Copyright © SBR Open Team | www.sbropenteam.com | Powered by Blogger